MILÁNO

16:05

Kam na výlet, keď je čas (peňazí zas toľko nie :D), ale chcete vycestovať do zahraničia? Našou voľbou bolo Miláno. Nemali sme v pláne nejak nakupovať, len sme chceli tráviť víkend inak, než doma a v Brne. V pláne sme mali prejsť si mesto a hlavné pamiatky. Mali sme dva dni na to, aby sme to všetko stihli. Dalo sa to v pohode. Väčšinu sme si pochodili pešo a stihli sme dokonca prejsť aj všetky známejšie ulice a obchody. Chce to len elán a energiu v nohách. Kedže, ale v každom meste chceme vidieť metro, tak sme si kúpili lístok. Mali sme ho na 24 hodín a stál okolo 7 euro.


Cesta do Milána

Cesta nás vyšla na jedného do 2 000 Kč vrátane dopravy z a na letisko. Leteli sme z Prahy RYANAIROM a naspäť WIZZAIROM. Touto kombináciu to vyšlo najlepšie, pretože sme odlietali až večer. Čo sa týka letu poobede. Bol skvelý! Pretože sme sa vyspali, docestovali do Prahy a pri lete sme videli nádherné Alpy. Určite leťte za slnečného dňa. Stojí to za to!



















Ubytovaní sme boli v skvelom študentskom hostely MIO. (Pre mňa celkom nezvyk, pretože som zvyknutá skôr na hoteli - ale bola som príjemne prekvapená!). Zahrnuté boli aj raňajky a večere a cena bola dokonca lepšia než v inde. Izby boli čisté a ideálne stačili na prespanie. Hostel sa nachádzal blízko zástavky autobusu. Metro už bolo trošičku ďalej, ale pri rýchlej chôdzi sme sa nebáli dôjsť ani na neho :D. V blízkosti je aj LIDL, ale len ťažko ho možno prirovnať tomu nášmu. Je tak o x úrovní horší. Večere neboli síce úplne podľa očakávania, ale určite spríjemnili pobyt. Vrátiť sa unavený a môcť si hneď dať teplé zeleninové jedlo, bola potecha. Hotel má tiež skvelé hodnotenie na bookingu, ale čo ma prekvapilo, že všetci tunajší hosti boli nadšení z jedla. Tak neviem, či len my sme boli rozmaznaní.






Zaujímavé bolo, že tam bol fakt krásny cintorín (ktorý je mimochodom veľmi známy, no ja som sa o ňom dozvedela až na mieste :D). Ale hlavné bolo, že som ho videla a stihla celý prejsť, kým sme tam boli. Určite sa tam tiež zastavte, ak budete v Miláne. Sú tam veľké hrobky pre celé rodiny a celý cintorín je v nádhernom stave, a ešte k tomu zanechá vážne dojemný pocit.



Nákupy Miláno

S tými peniazmi, čo som písala, to platí pokiaľ tam neplánujete samozrejme nakupovať. Pretože v tom prípade by ste ich potrebovali fakt hodne. Vraví sa, že sa tam dá skvelo nakúpiť. No osobne som tam nič spešl nenašla. A to som si chcela kúpiť peknú zančkovú peňaženku (samozrejme by to bol darček na narodeniny) najlepšie nejakú Burberry. Ale ceny, no, hm... zas tak nízke, ako som počula, neboli.  A to si tam vždy niekto niečo krásne a lacné kúpi. Asi som nemala to šťastie! No,  neodišla som na prázdno. Dostala som od priateľa krásny kožúšok z Bershky. Bola tak 2 krát väčšia než v Brne. Tovar ten  istý, plus nejaký naviac, a ceny o malinko vyššie.
Tak snáď budete mať väčšie šťastie.

Najkrajšou pamiatkou je určite Duomo di Milano. My sme mali zas krásne šťastie. Stojíme si vo fronte. Ešte trochu fúkalo, takže to nebolo to úplne príjemné čakanie, a zrazu, keď sa tá fronta nejak dostane ku ochranke, pred vstupom zistíme, že sa kupujú lístky. A tá fronta bola proste zčasti nejaká umelá, pretože ľudia vchádzali do vstupu aj zboku pri ochranke a nečakali forntu ako my. Tak priateľ kúpil lístky (stáli okolo dvoch eur) a vošli sme tiež už bokom. Potom už tam nejaká talianka behala a rozpúšťala tu frontu, že načo čakajú a nech idú takto. No, zážitok :D. Takže bacha na to! Nestáť v nádeji, že to je ta správna fronta. Zvnútra to bolo fakt nádherné. Mohlo sa aj fotiť, lepšie povedané nikto to nestrážil. Ak by ste chceli ale hore na vež, tak cena sa pohybovala už o dosť eur viac. Výjde to približne 10 eur.


Okrem krásneho Duomo di Milano, tam samozrejme je množstvo parkov a nádherných budov. Ulice pôsobia na každom kroku veľmi honosne. Sú tam hlavne plné ulice tých najrozličnejších obchodov a samozrejme aj ľudí, ktorí ponúkajú pouličný predaj "značkových" vecí :D. Určite stojí za zážitok do nich nakuknúť. Môj tip na skvelú lacnú mňamku sú iné druhy McFlurry v McDonald's, ako sú u nás. Ak ste jeho milovníkmi, tak vyskúšajte to s čokoládou a oreom. Je lepšie než v Burger Kingu.





 Krásna moderná časť Milána

Na túto časť sa práve vyplatí mať lístok na metro. Doviezli sme sa za pár minút a videli sme nádherné budovy. Sú tam aj tie moderné zelené mrakodrapy so zeleňou na balkónoch. Bolo veľmi zaujímavé to vidieť naživo. Sú totiž prvé na svete, čo sa postavili. Momentálne sa také projekty budujú napríklad v Číne. Takže určite doporučujem sa tam zastaviť miesto nejakých tých nákupov :D.






A nakoniec krásny štadión.


Dúfam, že ste sa niečo dozvedeli a vycestujete skoro aj vy :). Prajem krásny deň.


You Might Also Like

1 comments

  1. Ta moderní část Milána stojí za to no, úplnej opak té historické části a vůbec architektury celého centra.

    OdpovedaťOdstrániť